امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
مالیات خرید سیمان در بورس

طبق قوانین تجارت و مالیات مستقیم در کشور، شرکت ها و کارخانه ها موظف به پرداخت ۲۵ درصد از سود سالانه خود به عنوان مالیات هستند. اما هنگام فروش نیم درصد به عنوان کارمزد از فروشنده کم می شود. مالیات خرید سیمان در بورس ۹ درصد و کارمزد آن ٫۲۴ درصد است، که از خریدار کم خواهد شد.

مالیات خرید سیمان در بورس چقدر است؟

اما به طور دقیق، مالیات خرید سیمان در بورس چقدر است؟ همان طور که گفته شد: مالیات خرید سیمان در بورس ۹ در صد است و کارمزد آن ۹٫۲۴ درصد از کل حجم سفارش است. در کل ۹٫۲۴ درصد از خریدار برای مالیات خرید سیمان در بورس کم می شود. شما اگر قصد خرید سیمان از خارج از بورس داشته باشید، با توجه به تعداد واسطه ها مالیات و مبلغ سیمان افزوده می شود. خود کارخانه بعد از محاسبه قیمت تمام شده ۹ درصد برای مالیات به محصول اضافه می کند . واسطه ها هم هر کدام ۹ درصد اضافه می کنند.
البته شما با خرید از الو متریال می توانید سیمان را به قیمت کارخانه تهیه کنید. با الو متریال قیمت واسطه ها را حذف کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اما با خرید سیمان از طریق بورس هم هزینه های خرید کمتر می شود. با خرید سیمان از بورس به طور مستقیم از شرکت و کارخانه ها سیمان خریداری می کنید. در ضمنی که از خریدار فقط ۹٫۲۴ درصد هزینه گرفته خواهد شد.

مالیات خرید سیمان در بورس چقدر است؟

همه چیز در خصوص خرید سیمان با کد سهام داری

در این قسمت قصد داریم به طور خلاصه همه چیز در خصوص خرید سیمان با کد سهام داری را توضیح دهیم. شرکت های تولید کننده سیمان در بورس که سیمان خود را از طریق بورس به فروش می رسانند، ۲۶ شرکت هستند. اما ۱۴ شرکت دیگر هم در حال آماده شدن و ورود به بورس برای فروش سیمان در بورس هستند. فروش سیمان در روزهای دوشنبه، سه شنبه هر هفته در تابلوی بورس اعلام می شود که افراد مجاز هستند که با کد سهام داری خود اقدام به خرید سیمان از طریق کارگزاری خود کنند.

برای خرید سیمان در سامانه بورس ابتدا باید کد سهام داری داشته باشید. بعد از آن باید در یک کارگزاری ثبت نام کرده باشید. از طریق پروفایل خود که در کارگزاری ثبت نام کرده اید، وارد پنل بورس بشوید.

بعد از وارد شدن به پنل کارگزاری خود، نماد گواهی سیمان مورد نظر را جستجو کنیم.

بعد از پیدا کردن شرکت سیمان مورد نظر باید در روز دوشنبه یا سه شنبه، حجم سیمان مورد تقاضا را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید حجم انتخابی برای خرید روزانه سیمان برای هر کد معاملاتی حداقل ۱۰ تن و نهایتاً ۱۰۰ تن است.

مبلغ نهایی برای حجم مورد نظر برای خرید سیمان را مشاهده کنید و پنل حساب کاربری خود را شارژ کنید.

توجه کنید ۹٫۲۴ درصد برای مالیات و کارمزد را باید به کل مبلغ نمایش داده شده برای خرید سیمان اضافه کنید و حساب کاربری خود را شارژ کنید.

همه چیز در خصوص خرید سیمان با کد سهام داری

بعد از شارژ پنل خود ثبت نهایی خرید سیمان در بورس را می زنید.

بعد از خرید سیمان لینک سامانه ثبت اطلاعات به همراه نام کاربری و رمز عبور برای ثبت اطلاعات نهایتاً یک روز بعد از ثبت نهایی خرید سیمان برای شما ارسال خواهد شد.

توجه کنید بعد از ثبت نهایی، باید برای حمل بار خود شرکت باربری را از طریق سامانه تسویه معاملات بورس و انرژی را در کارگزاری حساب کاربری خود ثبت کنید.

بعد از ثبت اطلاعات باربری باید مقصد تحویل کالا را به طور دقیق وارد کنید.

توجه کنید اگر در زمان و موعد مقرر اقدام به ثبت اطلاعات باربری و محل تحویل محصول در سامانه اقدام نکنید به صورت روزانه مشمول پرداخت جریمه انبار داری خواهید شد.
سخن آخر
با توجه به اینکه کارخانه ها به طور مستقیم سیمان با ظرفیت خاص به فروش می رسانند. از طرفی خرید سیمان در بورس هم با ظرفیت حداقل ۱۰ تن و حداکثر ۱۰۰ تن به فروش می رساند. شما می توانید هر حجمی از سیمان کمتر از ده تن یا بیشتر از صد تن را از الو متریال به قیمت کارخانه خریداری کنید.