امروز پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
تفاوت سیمان فله و پاکتی

سیمان یکی از مهم ترین مصالح است که در صنایع مختلف به خصوص ساخت و ساز از آن به وفور استفاده می شود. این ماده از مخلوط سنگ آهک و خاک رس تولید می شود که با اضافه کردن مصالح دیگری مانند شن و ماسه به آن می توان انواع ملات و بتن را تولید کرد. افرادی که با این مصالح سر و کار دارند حتما متوجه شده اند که در بازار دو نوع سیمان فله ای و پاکتی وجود دارد پس این سوال به وجود می آید که تفاوت سیمان فله و پاکتی در چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت کارخانه ها و تولید کنندگان بسیاری در ایران وجود دارد که با کیفیت ترین سیمان را تولید می کنند. این تولیدی ها سیمان را به دو شکل پاکتی و فله به کارگاه ها منتقل می کنند در نتیجه بهتر است تفاوت سیمان فله و پاکتی را بدانید تا انتخاب صحیح تری داشته باشید. سیمان های پاکتی مطابق استاندارد در کیسه های مخصوص کاغذی 25 یا  50 کیلویی بسته بندی می شوند. این بسته بندی ها دارای چند لایه هستند که یکی از این لایه ها پلاستیک است و از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند. علاوه بر این روی پاکت سیمان اطلاعاتی مانند علامت تجاری تولید کننده، نوع سیمان، وزن کیسه، تاریخ تولید و ... وجود دارد از این رو خریدار می تواند اطلاعات مفیدی را از پاکت سیمان بدست بیاورد. در صورتی که سیمان فله ای بسته بندی ندارد و سیمان پس از تولید به صورت فله به فروش می رسد. به طور کلی سیمان فله و پاکتی در یک کارخانه و با یک روش تولید می شوند و مهم ترین تفاوت آن ها در قیمت، مدت زمان نگهداری، مقدار ضایعات و ... است.

تفاوت سیمان فله و پاکتی

تفاوت ویژگی های سیمان فله و پاکتی

سیمان انواع مختلفی دارد که هر فرد بسته به نیاز خود می تواند بهترین مدل آن را تهیه نماید از این رو بهتر است نسبت به انواع سیمان و کاربردهای آن اطلاعات کافی داشته باشید. از انواع رایج و پر کاربرد سیمان می توان به سیمان سفید، سیمان هوازا، سیمان زود سخت شونده، سیمان تندگیر، سیمان با آلومینای بالا، سیمان پوزولانی و ... اشاره کرد که هر یک از آن ها ساختار و ویژگی های خاصی دارند از این رو دارای کابردهای متفاوتی نیز هستند. اما نکته دیگری که ممکن است سبب ایجاد تفاوت در سیمان شود نحوه انتقال آن است. اغلب تولید کنندگان سیمان را با دو روش بسته بندی پاکتی و فله به مشتری ها ارائه می کنند از این رو بهتر است نسبت به تفاوت ویژگی های سیمان فله و پاکتی نیز آشنایی داشته باشید. به طور کلی سیمان فله و پاکتی تفاوتی در ویژگی ها با هم ندارند زیرا با یک روش و در یک کارخانه با رعایت استانداردها تولید می شوند و تنها در زمان انتقال مقداری از آن در پاکت های مخصوص بسته بندی می شود. البته دقت داشته باشید برای خرید سیمان فله به فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر مراجعه کنید زیرا سیمان پاکتی تحت نظارت سیستم کارخانه به صورت پلمپ شده است از این رو هیچ تغییری در ماهیت آن ایجاد نمی شود اما سیمان فله ممکن است دارای ناخالصی باشد که این موضوع در کارآیی آن تاثیر زیادی دارد. با بررسی ها و تحقیقات انجام شده تفاوت ویژگی های سیمان فله و پاکتی بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است زیرا هر دو در شرایطی یکسان تولید می شوند و تنها برای انتقال به دو شکل پاکتی و فله ای در می آیند.

تفاوت ویژگی های سیمان فله و پاکتی

تفاوت قیمت سیمان فله و پاکتی

افرادی که به سیمان نیاز دارند باید نسبت به تفاوت قیمت سیمان فله و پاکتی آگاهی داشته باشند تا بر اساس نیاز، بودجه، شرایط نگهداری و ... بهترین مدل را خریداری نمایند. قیمت سیمان فله و پاکتی یکی از مهم ترین تفاوت های این محصولات است. در واقع قیمت گذاری این مصالح از طرف دولت تعیین می شود و این قیمت بر اساس عواملی مانند قیمت ارز، اقتصاد کشور و ... دچار نوسانات می شود. همانطور که در بالا اشاره شد سیمان پاکتی نیازمند بسته بندی های خاصی است که برای این کار هزینه های بیشتری به تولید کننده تحمیل می شود. با این تفاسیر قیمت سیمان فله نسبت به سیمان پاکتی کمتر است و خرید آن برای افرادی که به مقدار زیادی سیمان نیاز دارند به صرفه تر است. پیشنهاد می شود جهت خرید و مشاهده قیمت سیمان سیاه کلیک کنید.