امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403
سیمان صادراتی

سیمان یکی از مصالح پر مصرف و پرکاربردی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کارخانه های بسیاری در ایران وجود دارند که انواع سیمان را با کیفیت بالا تولید می کنند. این کارخانه ها با جدیدترین تکنولوژی ها، به روزترین ماشین آلات و ... بهترین سیمان را به بازار عرضه می کنند. برخی از این تولیدکنندگان علاوه بر تامین نیاز داخلی در زمینه صادرات نیز فعالیت دارند و انواع سیمان با کیفیت را به کشورهای دیگر صادر می کنند.

سیمان صادراتی با توجه به کیفیت بالایی که دارد برای افرادی که در صنعت ساخت و ساز و پروژه های عمرانی فعالیت دارند، بسیار کاربردی و حائز اهمیت است. سیمان صادراتی با بالاترین کیفیت و بسته بندی مناسب در کارخانه های سیمان سازی تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود. شرکت های سیمان سازی که از نظر جغرافیایی در مجاورت مرزها، راه آهن، دریا و ... قرار دارند در امر صادرات موفق تر هستند، زیرا با حمل و نقل آسان تر و کاهش هزینه ها با دیگر شرکت های سیمان سازی رقابت می کنند.

مشخصات سیمان صادراتی

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد، سیمان جزء اصلی ترین مصالح ساختمانی است که نقش اساسی در ساخت سازه های مستحکم دارد. در واقع سیمان در انواع مختلفی تولید می شود و کاربرد گسترده ای در پروژه های راه سازی، سیستم های لوله کشی و ... دارد. در ایران تولید کنندگان بسیاری وجود دارد که انواع سیمان را بر اساس ترکیبات مختلف با کیفیت بالا تولید می کنند.

سیمان انواع متفاوتی دارد از این رو نمی توان به طور ثابت مشخصات سیمان صادراتی را معرفی کرد، زیرا این مشخصات با توجه به ترکیباتی که در ساخت آن به کار رفته متفاوت است. به طور کلی سیمان صادراتی ماده چسبناکی است که قابلیت چسباندن ذرات به یکدیگر را دارد. ترکیب اصلی سیمان صادراتی شامل آهک، خاک رس، سیلیس و اکسیدهای معدنی است که با کیفیت بالا در دمای 1500 درجه سانتی گراد تولید می شود.

مشخصات سیمان صادراتی

انواع سیمان صادراتی

سیمان صادراتی با توجه به مواد تشکیل دهنده دارای انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی، کاربرد و ... خاصی دارند. از این رو با آشنایی نسبت به انواع سیمان صادراتی می توان بسته به نیاز بهترین انتخاب را داشت. برای آشنایی بیشتر در زیر به برخی از انواع سیمان صادراتی اشاره شده است.

  • سیمان سریع سخت شونده
  • سیمان با حرارت بسیار پایین
  • سیمان سفید
  • سیمان پرتلند پوزولانی
  • سیمان هیدروگرافیک
  • سیمان سرباره ای ضد سولفات
  • سیمان پرتلند آهکی
  • سیمان نسوز 450
  • سیمان نسوز550
  • سیمان رنگی
  • سیمان با گیرش تنظیم شده

خریدار سیمان صادراتی

سیمان صادراتی به دلیل کیفیت بالایی که دارد، مورد توجه بیشتر افراد واقع شده است و اکثر افرادی که با این مصالح سر و کار دارند ترجیح می دهند سیمان صادراتی را خریداری نمایند. در واقع افرادی که به کیفیت نهایی کار خود اهمیت می دهند خریدار سیمان صادراتی هستند و انواع سیمان صادراتی را از برندهای معتبر خریداری می کنند. ایران با توجه به منابع غنی که دارد جزء تولید کنندگان برتر سیمان صادراتی است و با تولید سیمان صادراتی با کیفیت توانسته نیاز خریداران داخلی و خارجی را تامین کند.

کشورهایی که سیمان به آنها صادر می شود

طبق بررسی ها و آمارهای به دست آمده ایران سالانه حدود 85 میلیون تن سیمان تولید می کند که نیاز داخلی کشور حدودا 65 میلیون تن است. با این تفاسیر سالانه حدود 20 میلیون تن سیمان باقی مانده را به کشورهای دیگر صادر می کند. در واقع ایران جزو بزرگترین تولید کنندگان سیمان در جهان است که علاوه بر نیاز داخلی، سیمان مورد نیاز کشورهای دیگر را نیز تامین می کند. کشورهایی که سیمان به آن ها صادر می شود شامل هندوستان، افغانستان، قطر، عراق، کنیا، کویت، سریلانکا، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، بنگلادش، چین، عمان و ... است. البته بیشترین صادرات سیمان از ایران به کشورهای عراق، کویت و افغانستان است. طبق گفته دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان ایران به 28 کشور انواع سیمان را صادر می کند.

کشورهایی که سیمان به آنها صادر می شود

صادرات سیمان به روسیه

یکی از صنایع مهم که تاثیر بسیاری در زیر ساخت کشور دارد، صنعت سیمان است که کشور ما با افزایش تولید این محصول با کیفیت بالا و صادرات آن به کشور روسیه تلاش می کند که موجب اشتغال آفرینی و سود دهی به کشور را فراهم کند. صادرات سیمان به روسیه موجب ارز آوری بسیار زیاد برای کشور ما است و اقتصاد کشور ما را بهبود می بخشد. طبق خبر های اخیر نهضت ساخت و ساز مسکن در روسیه افزایش یافته است، به همین خاطر تقاضای سیمان در کشور افزایش یافته است. با افزایش تقاضا صادرات کشور ما به این کشور زیاد و در نهایت سود بسیاری را موجب می شود. کیفیت انواع سیمان تولیدی در کشور ما دلیل اصلی محبوبیت آن در کشور روسیه است.

صادرات سیمان به روسیه

قیمت سیمان صادراتی امروز الومتریال

قیمت سیمان صادراتی برای افرادی که با این مصالح سر و کار دارند بسیار حائز اهمیت است. قیمت سیمان صادراتی بسته به عوامل مستقیم و غیر مستقیم روزانه دچار نوسان می شود، از این رو نمی توان قیمت ثابتی برای این مصالح اعلام کرد. با این تفاسیر برای خرید انواع سیمان صادراتی باید از قیمت به روز آن اطلاع داشت.

الومتریال یکی از سایت های معتبر است که در زمینه خرید و فروش انواع سیمان فعالیت دارد. این سایت به صورت مستقیم با اکثر کارخانه های تولید کننده سیمان ارتباط دارد از این رو انواع سیمان صادراتی را با قیمت عمده و بدون واسطه از تولید کننده خریداری می کند. الومتریال انواع سیمان صادراتی را با قیمت مناسب و کیفیت تضمین شده در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اطلاع از قیمت سیمان صادراتی امروز الومتریال باید به این سایت مراجعه کرد و از قیمت به روز انواع سیمان صادراتی مطلع شد.

دیدگاه ها  
رجبی
سلام یه سوال داشتم ازتون میخواستم بدونم صادرات سیمان به کشورهای دیگه به همون نرخی است که در ایران به فروش می رسه یا نه به و اگه به پول کشور ماست چجوری سود آوره؟
ادمین الومتریال
نقل قول رجبی:
سلام یه سوال داشتم ازتون میخواستم بدونم صادرات سیمان به کشورهای دیگه به همون نرخی است که در ایران به فروش می رسه یا نه به و اگه به پول کشور ماست چجوری سود آوره؟

سلام و درود بر شما از آنجایی که ما به کشور هایی سیمان صادر می کنیم که ارزش پول آن ها بیشتر از ریال است، سود زیادی رو برای خرید هر دل سیمان رو از آن کشور می کند و باعث رشد اقتصاد کشور می شود.

سوالات متداول سیمان صادراتی

سیمان از کشور ایران به کدام کشور ها صادر می شود؟

ترکیه، ازبکستان، گرجستان، قبرس، عمان، سوریه، ترکمنستان، پاکستان، عراق، افغانستان، کویت، قطر و ارمنستان از کشورهایی است که سیمان صادر می شود.

آیا صادرات سیمان به نفع کشور ایران است؟

بله صادرات سیمان به نفع کشور ایران است و باعث رشد اقتصادی کشور است.

علت اصلی تقاضا برای سیمان از کشور های مختلف چیست؟

علت اصلی تقاضا سیمان صادراتی کیفیت بالا کارخانجات مختلف کشور است. کیفیت مطلوب و در عین حال تولید انواع سیمان در کشور ما موجب تقاضا زیاد سیمان شده است.