امروز پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
فروش سیمان حفاری

در کشور ایران با توجه به وجود چاه های حفاری بسیار متعدد و نفت خیر بودن آن، حفاری چاه به یک تخصص و ضرورت تبدیل شده است. برای حفاری چاه باید از مته های باکیفیت استفاده کرد تا بتوان به راحتی به چاه نفتی دسترسی داشت. اصول حفاری بسیار حائز اهمیت و تخصصی است و لازم است که برای انجام هر یک از این مراحل افراد تخصص و تجربه کافی داشته باشند. در کنار اینکه مته چاه حفاری اهمیت بسیار زیادی روی عملکرد این چاه ها دارد، سیمان های حفاری مناسب نیز می توانند بسیار حائز اهمیت باشند. همین موضوع باعث شده تا شرکت ها و مجموعه های مختلف اقدام به فروش سیمان حفاری با کلاس های متنوع کنند. در این مطلب از الومتریال به بررسی انواع سیمان حفاری می پردازیم.

سیمان حفاری چیست

سیمان حفاری یکی از انواع سیمان هایی است که به صورت اختصاصی برای چاه های حفاری مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع در زمان کندن چاه های نفت، نیاز است که از مته های مختلف استفاده شود. در این زمان یک چاه با عمق مشخص کنده می شود و می تواند برای استخراج نفت مورد استفاده قرار گیرد. سیمان حفاری با اهداف مختلفی در اطراف چاه مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع برای استفاده از سیمان ها لازم است که آن ها به صورت دوغاب تهیه شوند. سپس، با کمک پمپ کردن این دوغاب به جداره چاه های نفتی، می توان از چاه های نفتی استفاده کرد. یکی از اهداف اصلی پمپ کردن دوغاب سیمان، محکم کردن لوله ها در چاه است. در این صورت دوغاب سیمان دقیقا روی لوله ها پمپاژ می شوند. همچنین، می توان برای جلوگیری از حرکت سیال سازند به طبقات دیگر و یا به سطح زمین از سیمان حفاری استفاده کرد. هدف دیگری که باعث می شود نیاز به استفاده از این سیمان داشته باشیم، کاهش سطح تماس لوله ای جداری با سیال است.

سیمان حفاری چیست

انواع سیمان حفاری     

سیمان حفاری می تواند برای انواع چاه های حفاری نفتی مورد استفاده قرار گیرد. این سیمان ها از لحاظ اینکه چه کاربردی در چه نوع چاه هایی دارد، دارای تنوع زیادی هستند. به همین خاطر، می توان انواع سیمان حفاری را برای استفاده در چاه های نفتی به چند دسته زیر تقسیم بندی کرد. شناخت این سیمان ها به شما این امکان را می دهد تا با دقت بیشتری از آن ها استفاده کنید.

  • سیمان نوع یا تیپ A

یکی از انواع سیمان های حفاری موجود در بازار که تا عمق 6000 فوتی قابل استفاده می باشد، این محصول است. این محصول استحکام کمی دارد و در گروه ارزان ترین سیمان های موجود در بازار قرار می گیرد. به همین خاطر می توان در کاربردهای معمولی از این محصول استفاده کرد.

  • سیمان نوع یا تیپ B

یکی دیگر از انواع سیمان های حفاری موجود در بازار است که با نام تیپ B شناخته می شود. این محصولات نیز تا عمق 6000 فوتی مورد استفاده قرار می گیرند. در زمانی که شرایط چاه نفتی به گونه ای است که نیاز به استفاده از متریال های خاص برای افزایش مقاومت چاه در برابر سولفات هاست، می توان از این نوع سیمان استفاده کرد. این سیمان ها در دو مدل مقاومت متوسط در برابر سولفات ها و مقاومت زیاد در برابر سولفات ها در بازار وجود دارند.

  • سیمان نوع یا تیپ C

سیمان تیپ C یکی از انواع سیمان های حفاری است که می تواند تا عمق 6 هزار فوتی مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که نیاز است چاه های نفتی دارای مقاومت اولیه بسیار زیادی باشند، می توان از این نوع سیمان استفاده کرد. این محصولات در دو نوع ضد سولفات متوسط و ضد سولفات قوی تولید می شوند که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند.

  • سیمان نوع یا تیپ D

سیمان نوع یا تیپ D یکی از انواع سیمان هایی است که می تواند برای حفاری چاه در عمق 6 هزار فوتی تا 10 هزار فوتی مورد استفاده قرار گیرد. این سیمان ها می توانند برای چاه هایی که دارای دما و فشار زیادی هستند، مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات نیز در دو نوع ضد سولفات متوسط و ضد سولفات قوی وجود دارند.

انواع سیمان حفاری     

  • سیمان نوع یا تیپ E

این نوع سیمان می تواند برای حفاری در عمق 10 هزار تا 14 هزار فوت مورد استفاده قرار گیرد. این سیمان نیز می تواند برای چاه هایی با فشار و دمای زیاد مورد استفاده قرار گیرد. این محصول نیز در دو نوع ضد سولفات قوی و متوسط در بازار وجود دارد.

  • سیمان نوع یا تیپ F

این نوع سیمان حفاری می تواند برای استفاده در عمق 10 هزار تا 16 هزار فوتی مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که شرایط چاه به گونه ای باشد که دما و فشار فوق العاده زیادی در آن وجود داشته باشد، می توان از این نوع سیمان استفاده کرد. سیمان های تیپ F در دو نوع ضد سولفات متوسط و ضد سولفات قوی در بازار وجود دارند.

  • سیمان نوع یا تیپ G

سیمان تیپ G یکی از انواع سیمان هایی است که می تواند برای حفاری چاه مورد استفاده قرار گیرد. این محصولات می توانند برای عمق 8 هزار فوتی مورد استفاده قرار گیرند. البته می توان با یک سری افزودنی های خاص این محصول را در اعماق مختلف چاه نیز مورد استفاده قرار داد. کند کننده ها و شتاب دهنده ها از جمله محصولاتی هستند که می توانند برای این نوع محصول مورد استفاده قرار گیرند. این محصول در دو مدل ضد سولفات قوی و ضد سولفات متوسط در بازار وجود دارد.

  • سیمان نوع یا تیپ H

سیمان تیپ H یکی از انواع سیمان های حفاری است که مانند نوع G می تواند برای عمق 8 هزار فوتی مورد استفاده قرار گیرد. به این محصول نیز می توان کند کننده ها و شتاب دهنده های مختلفی اضافه کرد تا بتوان آن را در اعماق مختلف زمین مورد استفاده قرار داد. این محصول هم مانند دیگر انواع سیمان های حفاری در دو نوع ضد سولفات قوی و ضد سولفات متوسط در بازار وجود دارد.

فروش سیمان حفاری در الومتریال

در صورتی که نیاز به خرید انواع سیمان حفاری با تیپ های مختلف را دارید، می توانید از یک فروشگاه معتبر برای خرید کمک بگیرید. الومتریال مرجع خرید انواع سیمان حفاری است که به شما امکان خرید سیمان حفاری با قیمت مناسب را می دهد. برای خرید و استعلام قیمت این سیمان ها، می توانید به بخش خرید سایت الومتریال مراجعه کنید و استعلام قیمت بگیرید.