امروز جمعه 31 فروردين 1403
بهترین سیمان برای بتن ریزی

سیمان دارای انواع متفاوتی است. برای بتن ریزی نیز از چند نوع سیمان استفاده می شود که هر کدام بسته به نوع سازه، مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به انواع سیمان های متفاوتی که در بازار وجود دارند انتخاب بهترین نوع سیمان برای بتن ریزی ممکن است اندکی دشوار به نظر آید. به طور کلی در بین سیمان هایی که در بازار موجود هستند سیمان پرتلند معمولی(OPC) و سیمان پرتلند پوزولانی(PPC) کیفیت بهتری دارند و می توان از آن ها برای پروژه های ساختمانی و بتن ریزی استفاده کرد. آزمایشات انجام شده و تجربه استفاده از این محصول، کیفیت آن را به اثبات رسانده است. مهم ترین انواع سیمانی که در بتن ریزی کاربرد دارند عبارتند از:

  • سیمان عمومی
  • سیمان مقاوم در برابر سولفات و تا حدی دیرگیر
  • سیمان مناسب برای بتن ریزی حجیم
  • سیمان مقاوم در برابر سولفات شدید

با توجه به اینکه سیمان توسط کارخانه ها و تحت عنوان برند های متفاوتی به بازار عرضه می شود، با شناخت انواع سیمان و ویژگی های مربوط به آن ها بهتر می توانید نوع مناسب آن برای پروژه های ساختمانی‌ را انتخاب کنید.

مشخصات سیمان بتن ریزی چیست

برای خریداران سیمان این سوال مطرح است که چرا سیمان پرتلند به عنوان یک سیمان مناسب برای بتن ریزی محسوب می شود؟ و یا اینکه این نوع سیمان دارای چه ویژگی هایی است که آن را برای بتن ریزی مناسب می کند؟ سیمان مخصوص بتن ریزی پرتلند دارای سه تیپ متفاوت 33، 43 و 53 است. این اعداد نشان دهنده مقاومت فشاری بتن هستند. مقاومت فشاری بتن را بعد از 28 روز اندازه گیری می کنند.

موارد استفاده هر کدام به شرح زیر است:

  • سیمان معمولی پرتلند رده 43: برای استفاده در دیوار ها، سازه های غیر RCC یا بتن های غلطکی، مسیر ها  ... کاربرد دارد.
  • سیمان پرتلند معمولی رده 53: برای استفاده در بتن های RCC، پیش تنیده گرید های بالاتر، ملات های سیمانی و ... به تولید می رسد.

مقاومت فشاری سیمان رده 43 در 7 روز به 23 mpa و سیمان رده 53 به 27 می رسد. از سایر مشخصات و ویژگی های سیمان پرتلند که آن را برای بتن ریزی مناسب می کند می توان به ظرافت بی نظیر، مقاومت و نفوذ ناپذیری در برابر خوردگی آن اشاره کرد. با استفاده از سیمان مناسب، بتن یکپارچه تر و متراکم تر است و می توان از آن در بتن ریزی های RCC و انبوه استفاده کرد. در ابتدا این سیمان گیرش کمی دارد اما هر چقدر زمان می گذرد استحکام و مقاومت آن بیشتر می شود. مقرون به صرفه بودن، آسان بودن کار با آن، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و .. از  بارز ترین مشخصات سیمان مناسب برای بتن ریزی است.

مشخصات سیمان بتن ریزی چیست

چگونه بهترین سیمان بتن ریزی را انتخاب کنیم

انتخاب نوع سیمان برای بتن ریزی بستگی به مواردی از جمله محیطی که سازه در آن ساخته می شود دارد. همین موضوع باعث می شود که نتوان برای تمام سازه ها یک نوع سیمان خاص را به عنوان بهترین نوع، معرفی و استفاده کرد. برای اینکه بتوانید بهترین نوع سیمان بتن ریزی را انتخاب کنید باید تفاوت انواع مختلف سیمان را بدانید و همچنین از نیاز های هر پروژه آگاهی کامل داشته باشید. معمولا مهندسان و پیمانکاران هر پروژه با تبحری که روی انتخاب نوع متریال دارند، می توانند به راحتی نوع سیمان مناسب برای بتن ریزی را انتخاب کنند.

افرادی که آگاهی کاملی از انتخاب نوع سیمان مناسب برای بتن ریزی ندارند می توانند از طریق عرضه کنندگان مطرح این محصول اقدام نمایید. الومتریال از معتبرترین ارائه کنندگان انواع سیمان با کیفیت مخصوص بتن ریزی است. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق وب سایت این مجموعه اقدام نمایید.

چگونه بهترین سیمان بتن ریزی را انتخاب کنیم

نحوه محاسبه قیمت سیمان بتن ریزی

تعیین قیمت سیمان بسته به نوع آن و کاربردی که دارد، متفاوت است. با توجه به تغییراتی که در قیمت مصالح ساختمانی وجود دارد، معمولا نمی توان یک قیمت ثابت را برای سیمان بتن در نظر گرفت. در طی ماه های اخیر به صورت مداوم قیمت این محصول دستخوش تغییراتی بوده است. عوامل زیادی هستند که بر قیمت نهایی سیمان تاثیرگذار هستند. برخی از این عوامل عبارتند از قیمت ارز، میزان تورم اقتصادی، قیمت مواد اولیه، مزد نیروی کار، هزینه های حمل و نقل و ... با تغییر در هر کدام از عوامل موثر بالتبع قیمت سیمان بتن ریزی نیز دستخوش تغییراتی می شود. با این حال شما می توانید از طریق مراجع معتبر اقدام به استعلام قیمت کنید.

ارائه دهندگان این محصول باید بتوانند قیمت این محصول و نحوه محاسبه آن را به صورت روزانه در اختیار مشتریان قرار دهند. اغلب افرادی که به سیمان نیاز دارند به صورت آنلاین و از طریق وب سایت های معتبر از تغییرات قیمت این محصول مطلع می شوند. هر چه درجه کیفی یک سیمان بالاتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد البته با توجه به استحکامی که به سازه می دهد، قیمت بالای آن قابل توجیه است.  

نحوه محاسبه قیمت سیمان بتن ریزی

بهترین قیمت سیمان بتن ریزی در الو متریال

برای خرید سیمان باید از یک مرجع مطمئن خرید کنید. امروزه انواعی از فروشندگان سیمان وجود دارند که این محصول را به خریدارن تحویل می دهند. اگر شما از ویژگی های سیمان و کیفیت آن مطلع نباشید انتخاب یک مرکز فروش نامعتبر می تواند شما را متضرر کند.

امروزه بسیاری از دلالان و واسطه گران مصالح ساختمانی وجود دارند که سیمان های درجه پایین را به جای سیمان بتن ریزی درجه یک با قیمت بسیار پایین تری به فروش می رساند. دقت داشته باشید که هر مرکز فروشی باید از کارخانه های سازنده سیمان، نمایندگی داشته باشد و محصول اصل و با کیفیت را به مشتریان تحویل دهد. اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر و امن هستید تا بتوانید سیمان مورد نیاز خود را در بهترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما  الومتریال است.

شما به راحتی با مراجعه به این فروشگاه می توانید بهترین نوع سیمان بتن ریزی را استعلام قیمت کنید. قیمت ها در این فروشگاه مناسب و مقرون به صرفه است. نحوه سفارش نیز به صورت آنلاین و در هر ساعتی از شبانه روز برای خریداران مقدور است. در این مجموعه امکان مشاوره پیش از خرید برای مشتریان مهیا شده است. با ثبت سفارش می توان سیمان مخصوص بتن ریزی در هر حجمی را در کمترین زمان، تحویل بگیرید.