امروز یکشنبه 9 ارديبهشت 1403
سیمان نسوز شومینه چیست

سیمان نسوز شومینه یکی از انواع مصالح ساختمانی است که برای اولین بار در کشورهای خارجی جهت بالا بردن میزان مقاومت سیمان تولید شده است. این محصول از ترکیبات مختلفی علاوه بر سیمان پرتلند ساخته شده و علاوه بر داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت، می تواند گیرش بسیار سریع و خوبی نیز داشته باشد. به همین خاطر، این محصول به غیر از اینکه می تواند در شومینه مورد استفاده قرار گیرد، قابل استفاده در ساختمان سازی نیز هست.

قیمت سیمان نسوز شومینه

قیمت سیمان نسوز شومینه تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است که درک این عوامل می تواند تاثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشد. به طور کلی، هر چقدر کیفیت این محصولات بالاتر باشد، قیمت آن ها نیز بالاتر است. به همین خاطر است که سیمان های نسوز شومینه موجود در بازار که توسط برندهای معتبر و مطرح کشور ایران تولید شده اند، گران تر از محصولات تولید شده توسط برندهای متفرقه هستند.

از طرفی میزان ترکیبات به کار رفته در سیمان نسوز شومینه نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی روی قیمت این محصولات داشته باشد. چرا که هر یک از ترکیبات اضافه شده به این محصول می توانند قیمت های متفاوتی نیز داشته باشند. بنابراین، قیمت آن ها روی قیمت سیمان های نسوز تاثیر می گذارد و می تواند باعث متفاوت شدن قیمت این محصولات شود.

پیشنهاد ما این است که فارغ از قیمت در درجه اول به کیفیت توجه داشته باشید. بدون توجه به کیفیت، اقدام به خرید سیمان نسوز نکنید. چون ممکن است بتوانید با خرید محصولات ارزان قیمت در هزینه های خودتان صرفه جویی کنید، اما کیفیتی که مد نظر دارید را به دست نیاورید. 

قیمت سیمان نسوز شومینه

سیمان مناسب برای شومینه   

سیمان یکی از انواع مصالح ساختمانی است که کاربردهای بسیار زیادی در صنایع ساختمان سازی دارد. سیمان مناسب برای شومینه باید بتواند در برابر درجه حرارت های بالا از خود مقاومت بالایی نشان دهد. فقط در چنین شرایطی است که می توان از این ماده در شومینه استفاده کرد. بنابراین، سیمانی که برای شومینه مورد استفاده قرار می گیرد، باید به صورت نسوز باشد. یعنی اینکه این محصول باید بتواند مقاومت بالایی در برابر حرارت های زیاد، فرسایش و خوردگی از خودش نشان دهد.

نام دیگر سیمان نسوز، سیمان پرآلومین است که اگر این محصول را با این نام در بازار شنیدید، مطمئن باشید که می توانید آن را در شومینه مورد استفاده قرار دهید. در این مصالح ساختمانی، آهک آلومینا به کار رفته است. مواد دیگری مانند اکسید آهن، اکسید آلومینیوم، اکسید کلسیم، اکسید سیلیسیوم و ... نیز در این محصول به کار رفته اند که ترکیب آن ها باعث افزایش مقاومت این سیمان ها در برابر حرارت های بالا می شود.

این نوع محصول که در شومینه مورد استفاده قرار می گیرد، در هنگام ترکیب با آب و در تماس بودن با هوا سخت شده و می تواند مقاومت بالایی داشته باشد. دلیل این اتفاق هم وجود آلومینو سیلیکات کلسیم در سیمان است که پس از ترکیب شدن با آب باعث به وجود آمدن هیدرات های آلومینات کلسیم خواهد شد. به وجود آمدن این ماده باعث سخت شدن سیمان خواهد شد.

ویژگی ها و مزایای سیمان نسوز

با توجه به نیاز استفاده از مصالح ساختمانی که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند، در حال حاضر محصولات بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که تحت عنوان مصالح نسوز شناخته می شوند. سیمان نسوز نیز یکی از این ترکیبات است که با میزان اکسید آهن متفاوت تولید می شود. این محصول با نام سیمان دیرگذار نیز شناخته می شود. از جمله ویژگی ها و خصوصیات این محصول عبارتند از:

  • قابلیت تحمل حرارت بسیار زیاد
  • استحکام زیاد در مقابل دمای بالا
  • مقاومت بالا در مقابل شوک حرارتی
  • مقاومت زیاد در برابر ترک و تغییر شکل
  • مقاومت بالا در برابر مواد خورنده مانند آب های اسیدی و سولفاته
  • گیرش بسیار سریع

همانطور که اشاره کردیم، سیمان مناسب شومینه باید نسوز باشد که این خاصیت ناشی از به کار رفتن اکسید آهن موجود در این محصول می باشد. هر چقدر اکسید آهن موجود در سیمان پرتلند بیشتر باشد، رنگ این محصول قهوه ای و خاکستری تیره می شود. این در حالی است که اگر میزان اکسید آهن کم باشد، رنگ آن متمایل به خاکستری روشن و قهوه ای روشن می شود.

ویژگی ها و مزایای سیمان نسوز

الومتریال پخش سیمان نسوز

الو متریال یکی از سایت های اینترنتی است که توانسته به واسطه ارائه محصولات به روز و قیمت مناسب به یکی از سایت های پخش کننده برتر سیمان تبدیل شود. اگر نیاز به خرید سیمان نسوز برای شومینه و یا استفاده در ساختمان های مختلف را دارید، می توانید سیمان نسوز الومتریال را انتخاب نمایید که هم کیفیت بالایی دارند، هم از نظر قیمت بسیار مناسب هستند. الومتریال پخش کننده انواع سیمان نسوز در برندهای مختلف است. بنابراین، برای استعلام قیمت این مصالح ساختمانی می توانید همین حالا به سایت الومتریال مراجعه نمایید و قیمت این محصولات را به طور آنلاین و به روز مشاهده نمایید.