امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
مواد تشکیل دهنده سیمان پرتلند

سیمان یکی از پایه ای ترین مواد اولیه در ساخت و ساز می باشد. سیمان باید خواص چسبندگی و انسجام داشته باشد و بتواند تکه های مواد معدنی را به یکدیگر بچسباند و یک ترکیب یکدست ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم به مواد تشکیل دهنده سیمان پرتلند بپردازیم. در ادامه با الومتریال همراه ما باشید.

ترکیب شیمیایی سیمان پرتلند

سیمان از ترکیب سنگ آهک، سیلیس، آلومین و اکسید آهن تشکیل می شود. ترکیب این مواد در کوره ترکیبات شیمیایی جدیدی تولید می کنند که به غیر از مقداری آهک آزاد باقی مانده که زمان برای فعل و انفعالات شیمیایی نداشته اند، ترکیبات پایداری خواهد بود. بعد از خنک کردن با توجه به سرعت خنک شدن دانه های بی شکل و بلوری شده ظاهر می شوند. در واقع می توان گفت سیمان از چهار تر کیب اصلی زیر تشکیل می شود:

ترکیب شیمیایی سیمان پرتلند

تعریف سیمان پرتلند در ویکی پدیا

طبق تعریف ویکی پدیا سیمان پرتلند یک ماده کلسینه شده متشکل از آهک و سیلیکات است که با ماسه و سنگ مخلوط می‌شود و پس از هیدراته شدن، یک ماده خمیری تشکیل می‌دهد که سفت شده و به یک ماده سنگ مانند تبدیل می‌شود. استفاده از سیمان پرتلند در مهندسی عمران و ساختمان سازی به قدری گسترده است که معمولاً منظور از سیمان، سیمان پرتلند است. سیمان ها رو به صورت کلی به دو دسته هیدرولیک و غیرهیدرولیک می توان تقسیم بندی کرد. از هر دوی این سیمان ها در ساختمان سازی، ساخت پیاده روها، خانه های مسکونی و تجاری و ... استفاده می شود. عمده ترین تفاوت این دو سیمان در مواد اولیه به کار رفته شده و نحوه قالب گیری می باشد.
سیمان هیدرولیک سیمانی است که در مقابل آب از خود مقاومت نشان می دهد. از سیمان هیدرولیک در دیوارهای زمین، استخرها، ساخت و سازهای دریایی، دودکش ها و ... استفاده می شود. سیمان غیرهیدرولیک سیمانی است که برای خشک شدن به زمان بیشتری احتیاج دارد و در شرایط مرطوب یا زیرآب کاربرد ندارد.

تعریف سیمان پرتلند

الو متریال ارائه دهنده انواع سیمان پرتلند با بهترین کیفیت

الومتریال یکی از بهترین تامین کنندگان سیمان در کشور است. این ارائه دهنده به علت سال ها فعالیت در زمینه تامین و توزیع مصالح ساختمانی و ضمن بهره مندی از انبارهای بزرگ و توزیع کنندگان محلی توانسته است بهترین خدمات را ارائه دهد. الومتریال سیمان همه ی برندهای کشور را تامین و عرضه می کند و فروش سیمان با قیمت درب کارخانه ای یکی از مزیت های رقابتی این مجموعه می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید از مزایای تسویه اعتباری و خدمات پس از فروش الومتریال بهره مند شوید. کارشناسان فروش ما در دفاتر فروش آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. جهت کسب اطلاعات بییشتر پیرامون تسویه اعتباری و خدمات پس از فروش با کارشناسان الومتریال تماس حاصل فرمایید. قیمت سیمان امروز در سایت الومتریال وجود دارد. با اطلاع از قیمت سیمان پرتلند با برند دلخواه خود اقدام به خرید کنید.