امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
فروش سیمان ضد اسید

سیمان یکی از پرکاربردترین مصالحی است که می تواند در صنایع مختلف مانند صنایع شیمیایی، صنایع پتروشیمی و ... مورد استفاده قرار گیرد. این محصولات می توانند تنوع بسیار بالایی داشته باشند که هر کدام از آن ها پرکاربرد هستند. انتخاب یک سیمان ضد اسید برای مکان هایی که در معرض اسیدها و متریال های اسیدی مختلف هستند بسیار حائز اهمیت است. همین موضوع باعث شده تا برخی از شرکت های تولید کننده سیمان اقدام به تولید این نوع سیمان نیز کنند. در ادامه این مقاله از الومتریال قصد داریم در مورد این متریال، کاربردها و قیمت آن صحبت کنیم.

سیمان ضد اسید چیست      

سیمان به عنوان یک متریال ساختمانی، می تواند مقاومت خوبی در برابر شرایط مختلف داشته باشد. اما سیمان های معمولی در برابر محیط های اسیدی مقاومت بالایی از خودشان نشان نمی دهند. به همین خاطر یک چالش بزرگ برای مکان هایی که در معرض مواد اسیدی مختلف قرار دارند، خرابی این متریال ها است. سیمان ضد اسید همانطور که از نامش مشخص است، مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی دارد. این نوع سیمان می تواند برای ساختمان سازی، صنایع آب و فاضلاب و صنایع گوناگون دیگری استفاده شود که هر کدام در معرض اسیدهای مختلفی قرار دارند.

سیمان ضد اسید چیست      

کاربردهای سیمان ضد اسید در صنایع مختلف

هر صنعتی که به نوعی با متریال های اسیدی سر و کار داشته باشد، نیاز به مصالح ضد اسیدی نیز دارد. سیمان ضد اسید یکی از مصالح ساختمانی است که با هدف جلوگیری از تخریب در برابر مواد اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای سیمان ضد اسید در صنایع مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع آب و فاضلاب

فاضلاب های صنعتی همواره دارای ترکیبات شیمیایی مختلف و مواد اسیدی هستند که می توانند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشند. لوله های فاضلاب و کانال های فاضلاب در معرض این مواد اسیدی قرار می گیرند و می توانند به راحتی تخریب شوند. با کمک سیمان ضد اسید می توان مقاومت این لوله ها و کانال های فاضلاب را افزایش داد.

  • صنایع شیمیایی و پتروشیمی

در کارخانه های پتروشیمی و دیگر صنایع شیمیایی، مواد بتنی در معرض خطر حملات مواد شیمیایی قرار می گیرد که این موضوع می تواند برای آن ها بسیار خطرناک باشد. تخریب مواد بتنی در اثر آمونیاک، اسید استیک و ... می تواند باعث متحمل شدن هزینه های زیادی در صنایع شیمیایی و پتروشیمی شود. به همین خاطر می توان از سیمان ضد اسید برای مقاومت بتن در برابر این مواد استفاده کرد.

  • صنایع فلزی

در کارخانه های تولید آهن و دیگر صنایع فلزی نیاز است که برای شستشوی محصولات آهنی و فلزی، از اسید استفاده شود. اسیدها می توانند برای سازه های بتنی خطرآفرین و تخریب کننده باشند. به همین خاطر می توان برای تقویت سازه های بتنی و جلوگیری از تخریب آن ها، از سیمان ضد اسید برای آن ها استفاده کرد.

  • صنعت داروسازی

در صنعت داروسازی می توان از مواد اسیدی و قلیایی زیادی استفاده کرد که البته استفاده از آن ها ضروری است. سطوح بتنی که در کارخانه های داروسازی مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار به مواد اسیدی و حتی مواد قلیایی غلیظ حساس هستند. می توان برای مقاومت این سطوح از سیمان ضد اسید استفاده کرد. به همین خاطر، یکی از کاربردهای اصلی سیمان های ضد اسید استفاده در کارخانه های داروسازی، داروخانه ها و محیط های بیمارستانی است.

کاربردهای سیمان ضد اسید در صنایع مختلف

انواع سیمان ضد اسید  

زمانی که قصد خرید سیمان ضد اسید را دارید، باید بدانید که این سیمان ها چه کاربردی دارند و عملکرد آن ها چگونه است. در بخش قبلی در مورد این محصولات و کاربردهای مختلف آن ها صحبت کردیم. اما فارغ از این موضوع باید بدانیم که سیمان های ضد اسید دارای چه مدل هایی هستند و هر کدام از این سیمان ها چه عملکردی دارند؟

به طور کلی تنوع چندانی در میان انواع سیمان های ضد اسید در بازار وجود ندارد. این یعنی اینکه شما می توانید بر اساس نیاز خودتان هر یک از این محصولات را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. البته باید توجه داشت که برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و سیمان های تولیدی توسط آن ها نیز به یک سری از مواد اسیدی مقاومت نشان می دهند. بنابراین، می توان برای شناخت انواع سیمان ضد اسید به یکی از فروشگاه های فروش این محصولات مراجعه کرد و تنوع این محصولات را مشاهده و بررسی نمود. اما اینکه بتوانیم این سیمان ها را به راحتی به چند دسته مختلف تقسیم بندی کنیم، امکان پذیر نیست.

اگر قصد خرید این سیمان ها را دارید، باید ابتدا مشخصات آن ها را بررسی کنید. برخی از سیمان های ضد اسید به مواد خاصی حساس هستند و نسبت به اسیدهای خاصی نیز مقاومت از خودشان نشان می دهند. بسته به کاربرد این سیمان ها، لازم است که آن ها را بر اساس مقاومتی که به اسیدهای خاص دارند، خریداری کنید. در حال حاضر، دو نمونه از رایج ترین سیمان های ضد اسید که بسیار پرکاربرد نیز هستند با نام سیمان ضد اسید وینیل استر و سیمان ضد اسید فوران شناخته می شوند که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند.

انواع سیمان ضد اسید  

  • سیمان ضد اسید وینیل استر

سیمان ضد اسید وینیل استر یکی از انواع سیمان های ضد اسید موجود در بازار است. این محصول در برابر سفید کننده ها، اسیدها، چربی ها، سودها و اکسید کننده های قوی مقاومت بسیار بالایی از خودش نشان می دهد. این محصول جذب بسیار بالایی داشته، ولی انقباض آن کم است. از طرفی می توان این سیمان را برای زمانی که نیاز به تقویت خواص فیزیکی مصالح مختلف است، مورد استفاده قرار داد.

  • سیمان ضد اسید فوران

سیمان ضد اسید فوران یکی از انواع سیمان هایی است که می تواند با مقاومت بالای خودش در برابر متریال های اسیدی، چربی، نمک ها، روغن ها و ... کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. این نوع سیمان در تنوع زیادی در بازار وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سیمان های ضد اسید نوع C که حاوی کربن بالایی است و مقاومت خوبی در برابر نمک های فلوراید از خودش نشان می دهد، اشاره کرد.

فروش سیمان ضد اسید در الومتریال

الومتریال به عنوان یک مرجع معتبر برای خرید سیمان محسوب می شود. در حال حاضر این مجموعه توانسته سیمان های ساختمانی و صنعتی را با تنوع بالایی به بازار ایران عرضه کند. در صورت نیاز به خرید سیمان های ضد اسید نیز می توانید با الومتریال در ارتباط باشید که قیمت این سیمان ها را به صورت روزانه به شما اعلام می کنند. در حال حاضر، سیمان های ضد اسید با کیفیت بالا و در برندهای مطرح در ایران توسط مجموعه الومتریال به فروش می رسند.